miercuri, 5 august 2015

Prea cald, prea acasa



Vine o vreme ... vine o vreme cand sughiti de trei ori si te intrebi cine te pomeneste de nu indrazneste sa sune. M-am intors la lumea mea de fiecare zi dupa o săptămână de evadare în care puteam fi oricine și am ales să fiu tot eu. O fi bine, o fi rău? Cei mai mulți vor sări înțelepți cu un “bine” categoric. Eu una nu sunt așa de sigură. Dacă ești mereu același, nu mai crești. Te repeți în sinele tău până când te convingi că atât ești și e de ajuns. 
 


De la o vreme aud tot mai des în jurul meu cuvintele „prea târziu”. Fiind mai mereu cea mai în vârstă din grup le aud bineînțeles adresate mie și negate vehement. Nu e „prea târziu” să faci aia. Nici aia nu e „prea târziu” să se întâmple. Așa e, până nu s-a închis capacul sicriului peste tine, nimic nu e „prea târziu”. Și atunci de ce mă trec fiori reci pe șira spinării ori de câte ori aud cuvintele? Zilele astea mai mult ca niciodată.
Mă întreb fără să vreau ce tren pierd fără ca măcar să știu că există o gară și un orar. Ce fire uzate de timp se rup pe rând  în jurul meu fără ca eu să le pot vedea?
Mă simt inconștient de fericită și neatent de ieșită din tipar. Nu arăt, nu mă port, nu am, nu fac aproape nimic din ce ar trebui să fac în punctul în care mă aflu. Și totuși sunt atât de obișnuită încât mă pierd inevitabil între ceilalți ca un bob de mazăre într-o pungă de supermarket. Atât de ușor încât uneori am impresia că undeva în arborele meu genealogic se ascunde cuminte pe o creangă, un cameleon.
Astăzi m-am întors acasă. În singurul loc în care timpurile se suprapun și sunt în aceeași clipă adult și copil, sigură și nesigură, întreagă și cumva făcută bucățele. Toate de-al de mine se adună la un loc și se uită ce am ajuns. Culmea e că nimic din ce și-au închipuit oricare dintre ele nu e mai bun și mai frumos decât realitatea. Dacă te-ai întrebat vreodată cum ești și ți-ai simțit sufletul ținut într-o mângăiere lină și surâzătoare, atunci înțelegi unde sunt eu acum. Probabil în cea mai bună variantă a prezentului, sau sigur foarte aproape.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu